|
SPIS TREŚCI
- Od Redaktora
- G. PRZEBINDA, Powitanie Uczestników konferencji
- A. BEZWIŃSKI, Dojrzewanie do piękna (na przykładach literatury staroruskiej)
- M. MATECKA, W poszukiwaniu piękna i harmonii. Dialog sztuk w twórczości Siergieja Rachmaninowa
- J. KAPUŚCIK, Między nową sztuką a sztuką życia. Z zagadnień filozofii twórczości rosyjskiego „srebrnego wieku”
- A. GILDNER, „Искусство едино”. Sztuka w poglądach i praktyce artystycznej Nikołaja Rericha
- W. PIOTROWSKI, Перекличка литературных толкований статуи Венеры Милосской (А. Фет и Г. Успенский)
- D. PIWOWARSKA, Ekphrasis w poezii Afanasija Feta
- W. MOKRY, Poetycka, malarska i muzyczna wrażliwość Tarasa Szewczenki
- T. HODANA, Malarskość opisów przyrody w prozie Mychajła Kociubyńskiego
- A. PASZKIEWICZ, Andriej Bieły i malarstwo
- G. BOBILEWICZ, Искусство танца в русской поэзии конца XIX – начала XX вв.
- E. KORPAŁA KIRSZAK, Poetyka filmu we wczesnej nowelistyce Michaiła Słonimskiego
- A. KOŁACZKOWSKA, Поэтика кино и драматургия Владимира Маяковского
- I. KOWALSKA-PASZT, Josif Brodski-eseista o estetyce
- A. KĘPIŃSKI, Muzyka – słowo – znaczenie. Wokół „Sonaty Kreutzerowskiej” Lwa Tołstoja
- E. SŁAWĘCKA, Milknąca muzyka Andrieja Płatonowa. Motywy muzyczne w „Szczęśliwej Moskwie”
- J. ORŁOWSKI, Borys Pasternak i muzyka Fryderyka Chopina
- E. PAPLA, Muzyczny żywioł w poezji Mariny Cwietajewej
- I. MALLEJ, Secesja w kulturze rosyjskiej. Motyw arlekinady
- A. WOŹNIAK, Maska, gra, feeria. O pewnym chwycie teatralizacji u Abrama Terca
- Z. DZIECHCIARUK, Iwan Bunin wobec Melpomeny
- H. MAZUREK, Dramaturgia Nikołaja Kolady a sztuka teatru
- H. WASZKIELEWICZ, O jednym „pantomimicznym” opowiadaniu Ludmiły Pietruszewskiej
- K. MAKOWIECKA, Synteza sztuk w kiczu. Konceptualiści moskiewscy
|